Santa Maria startar egen kryddmarknad
Santa Maria vill lära sina kunder mer om kryddor och gå utanför vad de kan kommunicera i vanliga butiker och startar därför upp sin helt egna pop-up-butik i Mall of Scandinavia den 29 mars.
Santa Maria kommer inte att sälja sina vanliga kryddburkar i butiken men kunderna kommer att kunna blanda och köpa sin egna kryddmix.
– Det huvudsakliga syftet är att visa upp våra kryddor och kunna förklara till exempel att det inte bara finns en sorts peppar, säger Eva Berglie, kommunikationschef på Paulig till Fri Köpenskap.
Butiken som är belägen precis utanför Ica Kvantum och Hemköp kommer att vara 30 kvadratmeter stor och anordna en rad olika aktiviteter indela i olika temaperioder för bland annat det mexikanska köket, påsken och skillnaden mellan torkade och färska örter.
– Vi vill utveckla svenskarnas användning av kryddor då vi är ganska försiktiga med kryddor i det här landet. Med provsmakningar, matlagning och andra aktiviteter kan vi göra saker som inte går att göra i vanliga butiker, säger Eva Berglie.
Pop-up-butiken kommer att vara öppen fram till och med den 26 maj och kommer under den tiden även att besökas Svenska Kocklandslaget som delar med sig av sina kunskaper. Butiken är den första pop-up-satsningen för Santa Maria i Sverige och om allt faller väl ut kanske det dyker upp liknande butiker på andra platser i landet.