Mat.se satsar på eko
Kunder hos matkasseföretaget Mat.se harndlar i störres utsträckning än andra ekologiskt. Där 9 procent av livmedelsförsäljningen i Sverige är ekologisk har Mat.se en andel på 16,4 ekologiskt, något som dessutom ökade med hela 28 procent (i kronor) under 2018.
Av den anledningen kommer företaget nu att erbjuda sina kunder att "ekofiera" sin kasse ytterligare genom en ny funktion som ger kunderna möjligheten att få upp ekologiska alternativ till sina produkter i kassen med information om produkten samt prisskillnad, vilket ger fler möjligheter att göra ekologiska val.
– Vi ser en fortsatt hög efterfrågan på ekologiskt och arbetar aktivt med kampanjer och kommunikation kring vårt ekologiska utbud till våra kunder. Vi har också en väldigt påläst och engagerad kundgrupp som ständigt efterfrågar ett mer ekologiskt, vegetariskt, veganskt och hållbart utbud, säger Anders Jacobsson, marknadschef på Mat.se, i ett pressmeddelande.