23948sdkhjf

Ny bok: Drottningen i kassan

Erika Petersson har en ny bok med perspektiv direkt från butiksgolvet.

Drottningen i kassan är Erika Petersson nya bok med perspektiv direkt från butiksgolvet. Enligt henne själv började allt med en ett twitterkonto där hon ville dela med sig om allt rolig som hände i butiken. Hon vill också hylla personer i branschen och underhålla, vilket hon verkligen lyckats med nu när hennes bok kommit ut. Efterfrågan har till och med gjort att den nu tillfälligt är slut på förlaget.

”Du måste höra på kundens tonläge vad för slags lösning du ska ha på eventuella problem som uppstår. Du ska vara smart, snabb och glad. Det som stör mig är allmänhetens uppfattning om vårt jobb. Att jag kan vara svinduktig på service och sköta mitt jobb extremt bra, men ändå ”bara” vara kassörska.” skriver Erika Petersson i förordet.

Boken är rikt illustrerad och även om den är humoristiskt skriven så handen på hjärtat, visst kan vi alla känna igen oss i när man som kund kanske vill göra komma med ett putslustigt skämt eller ännu sämre ignorerar personalen. I slutet av boken tar Erika Persson upp hur butiken som strävar mot öppet dygnet runt tappar perspektiv. Rånrisken blir större av ensamarbete och hon frågar sig, måste man verkligen har öppet dygnet runt i sin iver att serva kunden?

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.072