23948sdkhjf

Lidl sponsrar Sveriges Mästerkock

Startar även egen kocktävling för sina kunder.

För åttonde året i rad kör nu tv-programmet Sveriges Mästerkock igång på TV4 och i år kommer Lidl stå som huvudsponsor. I samband med tävling anordnad kedjan även sin egna matlagningstävling Lidls Mästare. Varje vecka presenterar kedjan ett urval av tävlingsingredienser i sina butiker, sin annonsering och reklam. De som vill tävla om att bli Lidls Mästare uppmanas skapa ett recept som de postar tillsammans med en bild av rätten på Instagram.

Vinnarna koras sedan av en jury bestående av matprofilerna Catarina König och Daniel Lakatosz tillsammans med representanter från Lidl.

– Vi vill ta tillvara på det stora intresse som finns för att laga mat och tävla i matlagning. I tävlingen Lidls Mästare letar vi efter amatörkockar som lagar fantasifulla och goda rätter utifrån de råvaror vi varje vecka presenterar. Responsen har hittills varit över förväntan, säger Martin Jarstål, reklamchef på Lidl Sverige.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094