23948sdkhjf

Icas första Snapchat-filter

Satsade på pizza-tema under julen.

Ica har haft ett Snapchat-konto i nästan ett år men nu under julen dök för första gången ett särskilt filter upp från kedjan som smyckade ut användarna i äkta pizzabagarutstyrsel, för att uppmärksamma Icas färska pizzor kring nyår.

–Vi ser det som ett bra komplement i kanalmixen. Det ger oss möjlighet att vara mer lekfulla i vårt sätt att kommunicera och inte minst för att nå en yngre målgrupp. Snapchat är ju ännu en rätt outforskad och ny kanal vad gäller annonsering i Sverige, vilket både kan vara en fördel och en nackdel, säger Susanna Serenban, ansvarig för sociala kanaler på Ica Sverige, till Dagens Media.

Enligt henne är dock inte Snapchat riktigt fullt lika utvecklad för marknadsföring som andra sociala medieplattformar och att det är svårare och tar längre tid att skapa en annons på Snapchat.

– Men det här är saker som troligtvis kommer utvecklas med tiden, säger säger Susanna Serenban.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.113