Mini-Pressbyrå prisades
Pressbyrån vid Bromma flygplats har uppmärksammats för att dess franchisetagare har fångat upp förändringar i omvärlden och konsumenternas beteende och hittat ett nytt sätt att sälja på i ett strategiskt läge.
Caritha och Mats Ekdahl tog i går emot utmärkelsen Convenience Retail Awards för sin lyckade och satsning på en satellitbutik till den större butiken.
Juryns motivering lyder:
”Att fånga upp förändringar i omvärlden och i konsumenternas beteende, kan vara avgörande för utveckling och lönsamhet. Pressbyrån i Bromma avgångshall är ett lysande exempel på hur kreativt tänkande, aktivt agerande, samarbete och effektivt företagande, kan skapa nya möjligheter till ny lönsam försäljning. 700 000 kronor per kvadratmeter och år säger väl allt.”
– Att hitta nya sätt att sälja på och nya lägen är en viktigt del i branschens utveckling. Det man gjort på Bromma flygplats är smått genialt nytänkande som tillfört en mycket god extra försäljning samt öppnat ögonen för fler liknande satsningar på andra platser, kommenterar Bengt Hedlund, vd för Branschorganisationen Convenience Stores Sweden.