23948sdkhjf

Ica och Coop dominerar hos Wrapp

I belöningsappen Wrapps nya ”Wrapp Market Share Index” dominerar dagligvaruhandelns varumärken framför sällanköpshandeln.
Indexet är baserat på miljontals transaktioner från Wrapps svenska användare som visar hur marknadsandelar fördelas mellan företag och branscher i realtid och sex månader bakåt.

Halvvägs in i december kan vi exempelvis se att Elgiganten dominerade inom Tech under Black Friday, medan Stadium tog betydande andelar inom Sport och Kicks var starka inom Health and Beauty, skriver Wrapp i ett pressmeddelande.

Ännu mer intressant är att dagligvaruhandelns varumärken dominerar stort. Sex av tio av de största från alla kategorier är att räkna till dagligvaruhandeln.

– Vi sätter alltid konsumentens bästa i centrum. Wrapp Market Share Index ger handlarna en tydlig bild av vad våra användare är mest intresserade av, vilket gynnar handlarna. De kan i realtid se hur deras marknadsandelar utvecklas och direkt agera på utfallet med rätt typ av aktiviteter. Wrapp Market Share Index är en reality check; uppskattar våra kunder oss eller kan vi förbättra oss? Det kommer bli oerhört spännande att följa under julhandeln, säger Aage Reerslev, medgrundare och vd på Wrapp.

Det tio största:

1. Ica

2. Ica Maxi

3. Coop

4. Systembolaget

5. Willys

6. IKEA

7. Atm

8. Hemköp

9. Åhlens

10. H&M
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062