Ica och Coop dominerar hos Wrapp
I belöningsappen Wrapps nya ”Wrapp Market Share Index” dominerar dagligvaruhandelns varumärken framför sällanköpshandeln.
Halvvägs in i december kan vi exempelvis se att Elgiganten dominerade inom Tech under Black Friday, medan Stadium tog betydande andelar inom Sport och Kicks var starka inom Health and Beauty, skriver Wrapp i ett pressmeddelande.
Ännu mer intressant är att dagligvaruhandelns varumärken dominerar stort. Sex av tio av de största från alla kategorier är att räkna till dagligvaruhandeln.
– Vi sätter alltid konsumentens bästa i centrum. Wrapp Market Share Index ger handlarna en tydlig bild av vad våra användare är mest intresserade av, vilket gynnar handlarna. De kan i realtid se hur deras marknadsandelar utvecklas och direkt agera på utfallet med rätt typ av aktiviteter. Wrapp Market Share Index är en reality check; uppskattar våra kunder oss eller kan vi förbättra oss? Det kommer bli oerhört spännande att följa under julhandeln, säger Aage Reerslev, medgrundare och vd på Wrapp.
Det tio största:
1. Ica
2. Ica Maxi
3. Coop
4. Systembolaget
5. Willys
6. IKEA
7. Atm
8. Hemköp
9. Åhlens
10. H&M