23948sdkhjf

City Gross vill locka små kunder

City Gross har insett affärsmöjligheterna vid den mystiska musrestaurangen i Malmö. Livsmedelskedjan har köpt en skyltplats för att göra reklam för ost.
Tidigare i höst öppnade aktivistgruppen Anonymouse en miniatyrrestaurang på Bergsgatan i Malmö. Tilltaget blev en succé, krogen har 13 000 följare på Instagram och har uppmärksammats i ett 30-tal länder, enligt Kvällsposten.

Efter hårda förhandlingar med Anonymouse har City Gross nu fått tillåtelse att sätta upp en miniatyrskylt utanför den nyetablerade verksamheten på Bergsgatan. Skylten visar diverse ostar och har texten ”julens godaste varor till små, små priser”.

– Först kändes det lite cheezy, men vi insåg snabbt möjligheten att satsa för kung och fosterland och med en påkostad satsning nå bra räckviddstal i förhållande till investerad ost. Bra reklam måste få kosta och vi hade inget problem med att hosta upp den parmesanost som krävdes, säger Mikael Lagerwall, informationsansvarig på City Gross.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.065