23948sdkhjf

Lennart Bjurström till Food for Progress

Food for Progress, med varumärken som Oumph! och Beat växer och rekryterar nu Lennart Bjurström från konsultfirman Macklean.
I förra veckan meddelade Food for Progress att Henrik Åkerman blir ny marknadschef på företaget. Nu kommer nästa rekrytering. Lennart Bjurström kommer att ingå i företagets ledningsgrupp och tillträder en nyinrättad tjänst, Heart of People & Process. Hans uppdrag blir att utveckla medarbetare, ledare och organisation så att Food for Progress står väl rustade inför nästa fas i sin utveckling.

Lennart har en gedigen bakgrund inom hållbar affärsutveckling och har under de senaste fem åren varit med och byggt upp Macklean som en betydelsefull aktör inom livsmedelsbranschen.

– Lennart har varit på en ettårig anställningsintervju i sin roll som konsult. Han har inte bara rätt kunskap och erfarenhet utan även hjärtat på rätta stället. Med Lennart ombord hoppas vi att människorna i vår organisation ska bli så stärkta av sitt jobb att de får mycket energi med sig ut i resten av livet, säger grundarna Anders Wallerman och Anna-Kajsa Lidell, i ett pressmeddelande.

Lennart Bjurström var bland annat författare till Mackleans rapport med titeln "Proteinskiftet".

– Det är med stor tacksamhet som jag nu får möjlighet att ta mina trettio år inom hållbarhetsområdet och 20 år som managementkonsult och omsätta allt jag lärt mig i praktiken, i ett företag som ligger i framkant av utvecklingen till en livsmedelsproduktion som gynnar både människor, miljö och samhälle, säger han.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079