23948sdkhjf

Coop Sverige väljer Telia i fyra år till

Coop Sverige har förlängt sitt avtal med Telia i ytterligare fyra år. Avtalet gäller företagsnätverk, kontaktcenter, växel samt mobil och fast telefoni.
I avtalet ingår även service- och supporttjänster som gör det möjligt för Coop att snabbt och enkelt etablera kommunikation för nya butiker.

Telia och Coop Sverige har sedan tidigare ett upparbetat arbetssätt för att hantera Coops expansion med nya butiker som behöver etableras. Förenklat innebär det att Coop har en kontakt på Telia som sköter leveranser av alla telekomtjänster som behövs för en ny butik, från telefoni och bredband till integration mot Coops företagsnät och växeltjänst. Arbetet ingår i de service- och supporttjänster som Coop Sverige använder från Telia.

– Digitaliseringen av dagligvaruhandeln är bara i sin linda, men det är något vi kommer arbeta mer med och vi behöver då partners vi kan lite på och som kan stötta oss på den resan. Vårt samarbete med Telia har fungerat mycket väl de senaste åren och de är en av våra viktigaste partners inom ICT-området. Därför väljer vi nu att fortsätta samarbetet, säger Stefan Hasselgren, CIO på Coop Sverige, i en presskommentar.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094