23948sdkhjf

Rosa rullar sålde som smör

Kakföretaget Gille stödde bröstcancerforskningen under oktober och satsade på rosa punchrullar. Försäljningen dubblerades från förra året.
Närmare 132 000 förpackningar med de rosa punchrullarna, eller dammsugarna som de kallas i folkmun, såldes under oktober månad i år. Det är andra året som Gille samarbetar med Rosa Bandet och bröstcancerforskningen. Fem kronor per såld förpackning går till Rosa bandet och i år samlade Gille-bagaren in 659 000 kronor till kampanjen, vilket även det är en fördubbling jämfört med förra året.

– När man gör något nytt vet man inte hur det kommer att gå. Nu gick det väldigt bra redan ifjor och då får man fler att engagera sig både bland säljarna och butikerna, säger Camilla Tuvesson, kategorichef med marknadsansvar på Gille till Sydsvenskan.

Gille bakar mer än 15 000 tom kakor årligen i Örkelljunga och Åsljunga i Skåne och storsäljaren är pepparkakor.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078