23948sdkhjf

Hallå...Magnus Hansson på Komstafood

Ni driver en kampanj på Facebook där ni utmanar köttätare, kan du berätta mer om den?

– Ja, det stämmer vi tar hjälp av vegetarianer som ska bjuda in köttätare till Facebook, via vår hemsida. De ska bjuda på en vegetarisk måltid och recepten publiceras på vår hemsida, där läsarna sedan kan rösta fram det recept de gillar bäst.Varför driver ni den kampanjen?– Om vi kan få en köttätare att äta en vegetarisk måltid istället så är det väldigt bra för miljön. Köttindustrin står för 18 procent av det globala utsläppet av växthusgaser. För varje köttmåltid som byts mot en vegetarisk sparas 2 kilo koldioxidutsläpp.Vad är ert mål?– Vi tillverkar vegetarisk mat och kampanjen gynnar alla i Sverige som jobbar med det.Har ni något konkret siffermål?– Tävlingen löper under två månader och om vi lyckas uppnå 1000 inbjudna köttätare är vi nöjda. Men med en Facebookkampanj kan det bli betydligt fler, vi får väl se vad som händer.Camilla Myrsten

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094