23948sdkhjf

Hallå...Claes Delin, informerar om Pressbyråns ansiktsbyte

Pressbyrån bygger om sin butik på Sveavägen, i Stockholm, varför gör ni det?
– Det är Pressbyråns nya kampanj som innebär att man i måndags byggde om butiken till en Stadiumbutik, i tisdags en Trissbutik och idag en Polarn och Pyretbutik. Det är för att uppmärksamma att Pressbyrån har många olika verksamheter. I det här fallet så är det för att visa att man säljer presentkort i form av betalkort till ett tjugotal olika märkesbutiker. Blir det en ny butik i morgon?– Ja, det blir det. Jag kan inte avslöja vad det blir för butik för vi har sagt att det ska vara en ny överaskning varje dag.Hur länge ska det hålla på?– Lördag denna vecka blir den sista dagen.Är det inte jobbigt att göra om en hel butik varje dag?– Det är en reklambyrå inblandad som hjälper till. Men i praktiken går det till så att speciella snickare bygger upp en ny fasad varje natt.Hur går det till inne i butiken?– Där är det en vanlig Pressbyrå men det kan finnas något som för tanken till den kedja butiken ska föreställa. Exempelvis vattenflaskor från Stadium när det är en Stadiumbutik. Känslan ska vara att kunderna ska tro att de går in i en Stadiumbutik för att sedan upptäcka att det var Pressbyrån.Vad är målet?– Det är att dra mer folk till butiken för att visa vad Pressbyrån kan göra.Camilla Myrsten
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079