23948sdkhjf

Hallå...Malin Lundberg, marknadsförare på Mathem

Mathem kopplar ihop försäljningen av matkassar med föreningslivet, hur har ni tänkt?

– Mathems affärsidé är att spara tid åt stressade barnfamiljer. De flesta familjer håller på att skjutsa barnen till olika idrottsklubbar och då tänkte vi att vi kunde hjälpa familjerna med tidsbesparing och samtidigt ge en hjälp till olika idrottsklubbar. De får möjligheten att sälja in abonnemang av våra matkassar. Det är enkelt för dem. De tecknar bara abonnemang och sedan sköter vi resten så de behöver inte hantera några pengar eller så.Vad tjänar föreningarna på försäljningen?– De får trehundra kronor för varje sålt abonnemang.Hur lång tid löper abonnemanget?– Det är ett löpande abonnemang som i praktiken kan sägas upp när som helst men familjerna betalar bara för de matkassar de får hem.Har ni fler nya säljkanaler på gång?– Vi tittar på olika alternativ, men jag kan inte kommentera framtiden. Men det finns ju många olika typer av föreningar.Camilla Myrsten

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.083