Hallå...Louise Stephan, pressansvarig på Coop
Ni kom på andra plats när Differ utsåg Sveriges grönaste varumärke. Tidigare har ni haft en förstaplats, varför har ni halkat ned ett snäpp?
– Det är väldigt svårt att svara på för det hänger ihop med vad andra företag gör för satsningar och kampanjer. Men vi här på Coop är väldigt glada för att vi ligger i toppen. Det viktiga för oss är att vi jobbar långsiktigt med vårt varumärke. Vi tycker att det är viktigt att det genomsyras av hållbarhet och ekologi.Hur ska ni återta placeringen på första plats, där SJ nu ligger?– Ja, det är självklart att vi ska återta den.Men hur?– Vi ska fortsätta arbeta som tidigare men det är svårt för mig att säga exakt hur vi ska göra.Det är nytt år, har ni några nya planer för varumärket Änglagård?– Jag kan inte svara på det i nuläget, för vi talar inte om våra kampanjer innan de ska ske.Camilla Myrsten