Hallå...Peter Lund, vd på Bergendahls Food
– Vilken bra måndag det här är, vi fick reda på resultatet i morse. Men jag kan inte svara med ett enda ord på frågan. Min tro och känsla är att det hänger ihop med att vi jobbar väldigt hårt med vårt kundfokus, hela tiden. Allt vi gör är kopplat till kundnytta annars gör vi det inte. Om man kan få kunderna att trivas så kommer resultatet automatiskt.Är det något speciellt som kunderna gillar extra mycket?– Har du tid att lyssna...nej skämt åsido det handlar om att vi levererar en bra helhetsupplevelse. I form av korta kassaköer, bra färskvaror, bra personal med ett positivt kundbemötande och kvalitet i butiken. Ordning och reda är också väldigt viktigt men det handlar om massor, massor och massor av detaljer.Hur jobbar ni vidare med kundnöjdheten?– Vi jobbar hela tiden med att utveckla vårt koncept.. Ett exempel på det är att hela ledningen har farit runt för att träffa personalen i våra butiker. Vi har hunnit med hälften under hösten och när vi är inne i februari ska vi ha träffat alla butiker. Jag tycker att det är viktigt att alla känner att vi är ett bra gäng ihop.Camilla Myrsten