23948sdkhjf

Arla organiserar om

Arla skapar en ny organisation där Tyskland blir en viktig kärnmarknad likställd med Sverige, Danmark och Storbritannien Den nya organisationen får sitt säte i tyska Düsseldorf.

Den aktuella organisationsförändringen är en strategisk milstolpe och ska ses som en stark signal till bönder, kunder och även konkurrenter om att Arla nu ökar både tempo och närvaro på den tyska mejerimarknaden. Genom fusionen med Hansa-Milch och köpet av Allgäuland Käsereien blir Arla nu Tysklands sjunde största mejeriföretag med en tydlig målsättning att nå upp till topp tre. Chef för det nya affärsområdet blir koncerndirektör Tim Ørting Jørgensen. – Vi behöver en stark organisation som kan se och utnyttja alla möjligheter till tillväxt genom ökad försäljning, uppköp och fusioner. Den ska kunna säkerställa en stabil integration av nuvarande och kommande affärsenheter. Det är nu vi lägger grunden för den framtida tyska kärnmarknad som vi har stora förväntningar på, och därför är jag glad att Tim Ørting Jørgensen har sagt ja till att ställa sig i spetsen för uppgiften, säger Arlas koncernchef Peder Tuborgh.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079