23948sdkhjf

Felix ökar stadigt

Efter kampanjen Allt blir godare med Felix Tomatketchup i fjol har försäljningen ökat stadigt. varumärkesstudier har andelen som svarar att Felix alltid smakar gott ökat från 50 procent till 62 procent.

– Felix har aldrig sålt så mycket ketchup tidigare. Det roliga är

att en av de stora utmaningarna har varit att få upp folks

smakuppfattning när det gäller Felix. Heinz har uppfattats som lite mer

premium och har haft en högre smakuppfattning, men efter vår kampanj

med beviset har Felix gått om, säger Kjell Månsson, projektledare på

Åkestam Holst.

Konkurrenten Heinz backade

från 73 procent till 53 procent, i Felix mätningar.

Varumärkets styrka har ökat från 43 procent till 52 procent i en sammanvägning av varumärkets kännedom, kvalitet, lojalitet, pris och

unikitet, skriver Dagens Media.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.156