Hallå...Ted Stenshed, vd för Sydgrönt
– Det är egentligen inte grönt utan snarare rött och vitt. Det handlar om minimorötter och äppelbitar. Det började med att jag gick i en butik med mina barn och de skulle ha Hello Kitty- och Starwarsgrejer hela tiden och då tänkte jag att det här måste gå att överföra på frukt och grönt. Jag tog licens med Starwars och Hello Kittys licensinnehavare och efter två års förhandling har vi nu ensamrätt för tillverkning av de här produkterna i skandinavien.Berätta om produkterna?– Det är inte figurer i påsarna utan äppelbitar och minimorötter. Sedan har själva påsarna symbolerna på sig.Var ska det säljas?– Det ska säljas i dagligvaruhandeln och vi börjar hos Ica och sedan ska det bli fler.Hur är det med hållbarheten?– Det är bra den ligger på 6-8 dagar, när produkterna nått butiken, och påsarna ska förvaras i kyldisken.Kommer barn att nappa på det här?– Absolut, vi har gjort tester som visar att det är väldigt populärt och alla föräldrar vill ha nyttiga alternativ till barnen.Camilla Myrsten