23948sdkhjf

Hallå...Mariette Kristenson, marknadschef på Pressbyrån

Ni startar en kampanj som ni kallar Mellanmål för alla smaker, vad är budskapet i den?

– Det är ett led i vår strävan att göra Pressbyrån till ett förstahandsval när kunderna ska köpa sitt mellanmål. Vi har hållit på med den här satsningen i 1,5 till 2 år och förra året profilerade vi om våra butiker. Den är gången handlar det om att göra om våra produkter.Vad är det för typ av produkter?– Vår slogan är Mellanmål för alla smaker och tanken är att det är humöret som ska avgöra vad man väljer för mellanmål. Det kan vara yoghurt, knäckebröd, frukt kexchoklad eller helt enkelt en Ramlösa.Är det någon av de produkterna som är ny?– Det är gamla klassiska produkter men de kommer i nya smaker.Hur ser konkurrensen ut på mellanmålsmarknaden?– Det är en väldigt tuff konkurrens men vi har fått väldigt bra siffror. Vi tar positioner och är nöjda med vår nuvarande framfart.Hur ser siffrorna ut?– En färsk mätning som gjorts av Carat Insight visar att 29 procent väljer att köpa sitt mellanmål hos Pressbyrån.Hur såg det ut för två år sedan?– Jag har inte den siffran framför mig men vi kan se att vi ökar 4-5 procent per halvår och det är vi nöjda med.Camilla Myrsten

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079