Hallå...Per Sköld, vd för Toppengallerian i Höllviken
– Jag är ny här sedan 4 oktober förra året och jag kan säga att vi lyckas attrahera våra kunder och jag tror att det hänger samman med den personliga atmosfären vi har här. Alla våra kedjebutiker går bra och jag tror att det hänger samman med att det är ett väldigt starkt personligt engagemang hos de anställda i butikerna.Hur ser ni på framtiden?– Det krävs att vi uppgraderar oss hela tiden och vi satsar på att förstärka oss med nya medier som Facebook och vi har också jobbat med en stark bearbetning via direktreklam.Tar ni fler nya grepp?– För tillfället har vi alla kvadratmeter uthyrda och vi har ett antal intresserade på kö som vill ha lokaler så fort vi får något ledigt. Nästa grej blir att utöka antalet parkeringsplatser. Vi ska också ordna fler cykelställ för de cyklande kunderna ökar och det är bra för miljön och motionen.Hur går det för dagligvarorna?– De har följt trenden i landet, under första halvåret. Men över sommaren från juni till för en vecka sedan har det varit en mer positiv utveckling än i övriga landet.Vad beror det på?– Det kan bero på att genomslaget för Ica Toppens prissänkningar som gjordes för ett år sedan har fått genomslag först nu. Butiken har också ett bredare sortiment än övriga Icabutiker och en fiskavdelning med en enorm omsättning i förhållande till antalet kvadratmeter.Camilla Myrsten