Ica fasar ut Euro Shopper
Ica Basic är Icas nya produktlinje med lågprisvaror under Icas varumärke. Satsningen innebär att varumärket Euro Shopper fasas ut från de svenska butikerna.
– Försäljningen av Euroshopper har inte motsvarat förväntningarna och
i sortimentet och istället skapat ett eget lågprissortiment, säger Nina
Jönsson.I ett första skede kommer Ica Basic bestå av cirka 160 produkter och
innan årsskiftet kommer sortimentet att omfatta omkring 250 artiklar.
Ica Basic bygger på de bästa varorna inom varumärket Euro Shopper men
Ica har sett över sortimentet, rensat bort produkter och tagit bort
tillsatsen glutamat.– Vår nya produktlinje Ica Basic blir en del av Icas breda sortiment, som ska erbjuda något för alla smaker och plånböcker. Vi gör lanseringen i ett läge när pris har blivit allt viktigare för våra kunder. För att bättre möta denna trend behöver vi förnya vårt lågpriserbjudande, säger Nina Jönsson, sortiments– och inköpsdirektör på Ica