Hallå...Oliver Wassbäck, projektledare för mässan Bra Mat
– Det är i första hand folk i allmänhet. Det finns ett stort intresse för att laga vegetarisk mat men kunskapen är inte så stor. Vi har också bjudit in restaurangfolk, politiker, kostansvariga och olika inköpare.Hur är det med handeln?– De är också hjärtligt välkomna men feedbacken har inte varit så jättestor. Vi vill vara en länk mellan de olika företagen och konsumenterna för det är svårt att hitta produkter på marknaden.Vad är syftet med mässan?– Det är att öka intresset för vegetarisk matlagning och vi vet att det redan finns ett stort intresse.Vad är det för typ av produkter som visas?– Det är exempelvis det stora brittiska märket Frys produkter, Ridderheims produkter, Carlshamns produkter och det kända vegetariska märket Bio Food. Lejonet och Björnen ska bjuda på sorbet och sedan har vi Oatley som också är stora.Hur många besökare räknar ni med?– Det kommer nog mellan tvåtusen och tretusen besökare men det är väldigt svårt att uppskatta eftersom det är första gången mässan hålls.Camilla Myrsten