23948sdkhjf

Fram Foods sponsrar simskolor

Svenska simförbundet och Fram Foods AB i Lysekil har tecknat ett treårigt samarbetsavtal som är inriktat på att öka simkunnigheten i Sverige.

Varje år beräknas drygt 110 000 barn delta i sommarsimskolorna. Det blir produkten Isbjörnens kaviar som kommer att sponsra Baddaren som är det första simprovet i den svenska Simlinjen. Simlinjen har utarbetats av Simförbundet och är ett pedagogiskt verktyg i att lära barn att simma. – Att vara med och hjälpa till att öka simkunskapen i Sverige är något vi är mycket stolta över på Fram Foods. Vi tycker också att Isbjörnen som symbol passar bra i projektet. Isbjörnen är ju en baddare på att simma och därför är vi också huvudsponsor för det klassiska simmärket Baddaren, säger Mats Christensson, försäljnings- och marknadschef på Fram Foods.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094