23948sdkhjf

Hallå…Marita Bertilson på Göteborgskex

Ni har startat ett samarbete med Röda korset som innebär att ni samlar in pengar till mammor i krig. Hur mycket räknar ni med att få in?

– Vi räknar med att få ihop 400 000–500 000 kronor under hela kampanjperioden.Berätta om kampanjen?– Vi har lagt upp det så att konsumenterna i stället för att få en prova på-rabatt skänker fem kronor till kampanjen. Annars brukar vi ha en traditionell kupong som ger en rabatt när man köper ett paket.Hur kom ni på idén att hjälpa just mammor i krig?– Vi inledde ett arbete med Röda korset redan i höstas kring våra pepparkakor och då var det en kampanj för dem som måste fira julen i ensamhet. Idén kom till mig när jag såg en kampanj som Röda korset hade förra våren. I enkla texter beskrev de vad som händer med mammor i krig. De utsätts för våld och blir både våldtagna och misshandlade och det leder till att familjerna blir helt förstörda. Kampanjen gick rätt in i hjärtat och jag kände att det var rätt grej för oss att satsa på. Sedan är det ju många kvinnor som köper våra kex och visst minns man hur man har suttit och fikat med Göteborgskex hemma hos både mormor och farmor. Är du mamma själv?– Ja, det är jag och jag har en femårig pojke och det var kanske därför jag blev så berörd av kampanjen, det blir väl alla som är föräldrar.Det har varit mycket diskussioner kring transfetter i era produkter kan detta vara ett sätt att få lite positiv pr?– Jag vill bara säga en sak och det är att inga av våra produkter innehåller transfetter, de är helt fria från det. Men vi gör kampanjen för att vi vill att vårt företag ska förknippas med att vi vill göra bra saker, det är det primära syftet.Camilla Myrsten

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078