23948sdkhjf

Hallå…Sara Hoff, webbansvarig på Scan

Ni lanserar nya kryddiga korvar i en kampanj på webben varför har ni valt det mediet?

– Vi vill nå en ny målgrupp och vi vet att kvinnor mellan 30 och 40 år är inne mycket på webben och vi vill nå ut till dem. Det är grilltider nu och då passar det extra bra. Kampanjen är ju lite rolig för vi har satt ljud till och sedan kan man skicka ett pratogram till sina vänner.Ni lanserar korvarna i en ny design är det gamla korvar eller är de helt nya?– En baskisk korv Txistorra är ny men sedan är det en del korvar som varit med tidigare som Chorizo och Merguez. Men de får nu en ny profil med nya förpackningar och vi vet att vi får god respons på det.Varför ska korvarna vara kryddiga?– Folk vill ha variation på grillen och därför lanserar vi det kryddiga men det är inte det samma som starka. Det viktiga är att de är smakstarka. Folk reser mycket utomlands och då får de kryddiga influenser och när de kommer hem vill de bjuda på något nytt.Camilla Myrsten

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.638