Cloetta Fazer köper Karamellpojkarna
– I enlighet med vår strategi söker vi tillväxt genom att bredda vår verksamhet till produktgrupper där vi idag har en svag eller obefintlig position. I Karamellpojkarnas sortiment ingår ett antal fina varumärken och jag är övertygad om att vi ytterligare kan utveckla och stärka dem, säger Cloetta Fazers koncernchef Jesper Åberg i en pressrelease.Karamellpojkarna är den tredje största aktören inom halstabletter i Sverige men dess varumärke Extra Starka Original är Sveriges är den volymmäsigt största produkten inom segmentet. Andra kända varumärken är Fünf Kräuter och Kungen av Danmark.Niklas Bohlin är vd för Laramellpojkarna och han är nöjd med uppgörelsen.– Den ger våra varumärken en möjlighet att fortsätta utvecklas Jag är även glad över att fabrikens verksamhet planeras fortsätta i Alingsås, säger Niklas Bohlin, som blir kavr som vd.