Hallå… Peter Wiklander, PR-chef på Ica
– Vi sponsrar ju både Rosa bandet, som cancerfonden står bakom, och fotbollslaget och därför tyckte vi att det här skulle passa bra. Jag tror på att göra en manifestation i samband med en match.Vad tycker spelarna?– De tycker att det är jättebra. Både Göteborgs-Posten och GT har skrivit om dem. Vi förankrade det förstås hos spelarna först och det har bara varit tummen upp. Vad jag vet så har det varit positivt från alla håll.Ska ni sälja Rosa band på matchen?– Det vet jag inte ännu men vi släpper in alla damer gratis och sedan står Cancerfonden med bössor innanför ingången och där får de lägga så mycket de vill. Det går in 43 000 personer så några damer ska vi väl klara av att klämma in.Hur mycket satsar ni på den här kampanjen?– Vi satsar inte mer än på en vanlig match så det handlar bara om att vi tar fram nya tröjor i rosa och blått. På slutet auktionerar vi ut dräkterna och sedan går pengarna till Cancerfonden.Camilla Myrsten