23948sdkhjf

Hallå…Carina Friberg, butiksmarknadschef på Expressen

Ni började lansera en samlarserie med James Bondfilmer förra veckan. Hur har det gått?

– Det har gått riktigt bra. Intresset från våra återförsäljare har varit stort för satsningen. Vi började lanseringen i torsdags med en film som vi skänker bort och imorgon börjar vi själva samlarserien och det är först då vi får se hur många som tänkt sig samla på hela serien. Vi har inte fått några konkreta siffror ännu men på det stora hela överträffar vi målet. Det bör gå bra eftersom det är ett riktigt bra pris. Normalt sett kostar en film 149 kronor och vi säljer den för 59 kronor och den är uppbyggd i ryggen så det ser fint ut i bokhyllan när man har hela serien.Ni har inga siffror men har ni några förväntningar på ställen eller kedjor där ni tror att det kommer säljas mycket filmer?– Inte ännu men vi förväntar oss en jämn spridning över hela landet. Vi tror också att det blir en jämn fördelning mellan servicehandel och dagligvaruhandel. När vi kom med gratisfilmen blev det så men när vi lanserar samlarfilmerna kommer ju lite andra mekanismer in och det ska bli intressant att se. Är det någon av filmerna som är särskilt populär?– Nej, egentligen inte. Vi tänker oss att samlare ska köpa alla filmerna.Varför har ni valt James Bond?– Bond är en klassiker som intresserar många och då får vi en bred målgrupp. Det är inte bara män som gillar Bond utan kvinnor är också intresserade. Dessutom tycker ungdomarna att det är kult med Bond.Har ni fler samlarserier på gång?– Nej, inte som det ser ut nu men om det går bra vill vi hitta andra.Gillar du själv James Bond?– Ja, jag är i 40-årsåldern och jag tycker att Bond är en riktig klassiker. När jag växte upp var det stor action så fort en ny film lanserades och alla skulle se den.Text: Camilla Myrsten

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063