23948sdkhjf

Ica laddar för ny prispress

Icahandlarna förbereder sig för en ny prisoffensiv efter signaler från Icaledningen. Prissänkningarna är nödvändiga för att möta konkurrensen, anser både handlare och ledning.

Det var i mars i fjol som Ica inledde en landsomfattande sänkning av sina priser. Överallt syntes de rosa skyltarna med rubriken ”Nu har vi helt nya priser”, och enligt Icas ledning ledde det till att priserna sjönk med sammanlagt en miljard kronor i konsumentledet.

Ica AB:s presschef Björn Olsson säger också att Ica efter sänkningarna gick bättre än branschen i genomsnitt under alla månader utom en.

Det är det resultatet som gör att Icas koncernchef Kenneth Bengtsson nu ger signaler om fortsatt prispress. Men hur den nya kampanjen ska se ut och när den inleds vill man inte avslöja än.

Och handlarna är med på noterna. Eller som om Lena Sandin Henriksson i Gävle uttrycker det: ”man vill ha kunderna kvar”.

Läs mer i papperstidningen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062