Kronfågel vill ligga på julbordet
Kyckling är ingen typisk juldelikatess men det har Kronfågel bestämt sig för att ändra på. Med en omfattande butikskampanj med julmärkta kyldiskar och en inspirerande receptsamling vill man nå ut.
December är ingen kycklingmånad och Kronfågel brukar tillfälligt tappa utrymme i de svenska kyldiskarna under julhelgerna.
– Årets kampanj är den första riktiga julkampanj vi genomfört, berättar Anders Wallgren, försäljnings- och marknadsdirektör på Kronfågel. Vi skapar en helhet i butik, där allt från hyllkanter till förpackningar får en tydlig julmärkning. Samtidigt satsar vi på direktreklam till utvalda hushåll runt om i landet och annonserar en del i både fack- och populärpress. Ambitionen är långsiktig, vi inser att det tar tid att förändra beteenden och kycklingen har haft en väldigt tillbakadragen position i butikerna kring jul. Men det ska vi ändra på nu, säger han i ett pressmeddelande.