23948sdkhjf

Netto går över till Posten

Netto lämnar SDR och kommer i fortsättningen använda Posten för sina oadresserade DR-kampanjer. SDR får istället Lidl som ny kund.

Magnus Holm, chef för marknad och försäljning, för SDR, kommenterar kundförlusten i Resumé.

- Det är bara att beklaga, men Netto har hittills varit en marginell kund hos oss. Sett till hela marknadstillväxten de senaste åren hör vi till vinnarna, vi har hela tiden vuxit i snabbare takt än marknadstillväxten. Vi tog närmare 70 procent av alla nya uppdrag inom ODR förra året, säger han.

Marknaden för oadresserad direktreklam har tillhört vinnarna i reklambranschen de senaste åren. Enligt IRM:s senaste mätning av ökade investeringarna första halvåret 2004 med drygt 12 procent jämfört med samma period förra året.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062