23948sdkhjf

Yes – diskmedlet vann i år också

Yes är Sveriges starkaste varumärke. Det visar undersökningen Svensk Varumärkesbarometer. Mer förvånande är kanske att Chiquita passerat Coca-Cola.

Barometern bygger på intervjuundersökningar och bakom studien står Delifi Marknadspartner, ett dotterföretag till Dagligvaruleverantörers förbund. Barometern sammanställdes första gången 1996, skriver Dagens Industri.Dagligvaror har en stark ställning på listan. Av de 20 första märkena har 16 anknytning till denna bransch. Listan toppas av Yes, Arla, GB Glace och Ica. Först därefter kommer en annan bransch, Telia. Chiquita, som är ny på listan kommer därefter, Marabou är sjua, följt av Scan och SAS.Yes toppade listan även förra året. Då kom Ica på andra plats. Procter&Gambles Yes har inte bara en stark ställning som varumärke, positionen på markanden är också imponerande.Idag har man en marknadsandel på 70 procent.När det gäller butikskedjor, toppas listan av Ica, följt av Ikea och McDonald´s, Statoil kommer på femte plats och Gröna Konsum på sjätte.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063