23948sdkhjf

”Motivera priset bättre i stället för att hitta bortförklaringar”

Vi behöver bli mycket bättre på att motivera varför mat kostar pengar och vara stolta över det värde som vi bidrar med i olika delar av kedjan. Helst ska konsumenterna lämnas med en känsla av nöjdhet, menar varumärkesexperten Christina Cheng i sin krönika.
Detta är en kommenterande text. Analys och ställningstagande är skribentens.


Varför väcker de höga matpriserna sånt ont blod? När Volvo gör rekordvinst och höjer sina priser på elbilar med 20 procent över en natt, då imponeras näringslivet. ”Åh, tänk vilken resa de gjort”, och både vinst och prishöjning blir ett kvitto på ett beundransvärt kompet...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079