23948sdkhjf

Uppdrag: Öka försäljningen i Sabis butiker

Efter sju år på Carlsberg Sverige går Mikael Sedvall till Sabis där han blir försäljningsutvecklare inom affärsområdet Butik.

Sabis med sex matbutiker i Stockholmsområdet har värvat en ny försäljningsutvecklare. Mikael Sedvall tar med sig 25 års erfarenhet från dagligvaruhandeln till sin nya tjänst inom affärsområdet Butik.

Närmast kommer Sedvall från Carlsberg Sverige där han varit anställd de senaste sju åren.

– Det ska verkligen bli spännande att få arbeta på Sabis. Mat och människor ligger mig varmt om hjärtat, och jag trivs i butiksmiljön – där känner jag mig hemma. Jag ser fram emot att lära känna alla medarbetare och tillsammans hitta nya sätt att öka försäljningen och skapa ännu bättre kundupplevelser i alla våra sex butiker, säger Mikael Sedvall.

Familjeföretaget Sabis har sex dagligvarubutiker som alla ingår i Hemköpskedjan; Sickla, Fältöversten, Tullinge, Gullmarsplan, Fruängen och Näsby Park.

Enligt ett pressmeddelande får Mikael Sedavll direkt en central roll i butiksledningen med uppdrag att utveckla och driva företagets butiker mot ökad försäljning. Rollen omfattar också ett övergripande ansvar för koordination av marknadsinsatser och samarbeten.

– Det känns väldigt bra att få in Mikael som förutom att han kommer in med nya ögon också har med sig ett gediget branschkunnande och en lång erfarenhet av att bygga och underhålla leverantörskontakter, säger Christian Lloyd, affärsområdeschef Butik på mat- och serviceföretaget Sabis.

Artikeln är en del av vårt tema På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.081