Förra veckan ägde den bojkott som planerats på sociala medier mot de stora dagligvarukedjorna rum. Fri Köpenskap rapporterade under veckans gång bland annat om hur Ica Supermarket Ullared märkt av en nedgång i försäljningen medan Matvärlden känt av en motsatt effekt och för näthandeln Mylla steg försäljningen med 100 procent.
När veckan nu är öv...
Så märktes bojkotten ute i butikerna: ”Känns olustigt”
Vissa Icabutiker tappade försäljning med uppåt 13 procent under förra veckan. Kedjorna vill däremot ogärna dra slutsatser kring utfallet.

Coop märkte av en svag nedgång förra veckan. Ica Maxi Olofström hade en minskning på fem-tio procent och Christian Liljestrands Ica Kvantum Filipstad hade försäljningsminskning på 12-13 procent. Foton: Fri Köpenskap, Ica Maxi Olofström, Privat
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration