Hemköpsbutiken får nya kläder efter tio år
Det är butikens första stora ombyggnad sedan 2015 och den har genomgått en omfattande förändring enligt Hemköps senaste butikskoncept.
Bland nyheterna finns energisnåla kylar och frysar, en större yta för varmmatsbuffén och salladsbaren samt ett optimerat kundvarv som gör det enklare att navigera i butiken. För att förbättra både arbetsmiljön och kundernas upplevelse har all takbelysning bytts ut mot led-spottar. Breddade gångar och en tydligare exponering av färskvaror är andra exempel på förbättringar.
Butikschefen Carina Hermansson är stolt över resultatet:
– Det känns fantastiskt. Det blir en sådan stor skillnad, både för våra kunder och vår personal. Butiken är mer välplanerad och känns rymligare, säger hon i en kommentar, och fortsätter:
– Kunderna har inte svikit oss under ombyggnaden, och vi har till och med sett en ökning i vår kundkrets. Vi har fått mycket beröm och mött många nyfikna och positiva reaktioner.
Butiken har en säljyta på cirka 1 400 kvadratmeter och 40 medarbetare.
Nyöppningen firas med sedvanliga aktiviteter och erbjudanden.