Välkomnande förbutik vinner pris
–Jag tycker att kundflöde, eller förbutik överlag, blir lite negligerat. Vi har verkligen sett till att kundupplevelsen är från start till slut genom att utmana och samarbeta med alla samarbetspartners, säger Zandra Asterhag, säljchef kundflöde på Stora Coop Bromma.
Vad är det viktigaste när man skapar en förbutik?
– Allt handlar om att skapa serviceförmåga från början till slut.
Ni har massa event, vad är det största ni har gjort?
– Elitloppet med olika travkuskar. Samarbetet med ATG. Och med Solvalla och samspelet, i och med att vi bara ligger 500 meter från varandra.
Juryns motivering:
Vinnaren har skapat en förbutik med kundupplevelsen i fokus. Med välkomnande atmosfär och stort engagemang bjuds det på minnesvärda upplevelser – från spelhändelser till festliga event. Den höga servicenivån inspirerar både kunderna och resten av branschen!
Artikeln är en del av vårt tema Dagligvarugalan.