Årets ostavdelning fokuserar på kundupplevelsen
– Vi jobbar hårt med att utveckla vår avdelning. Vi brinner för ost, älskar ost. Vi jagar små leverantörer, vi har många lokala och lite mindre, unika ute i världen, förklarar Lisa Nilsson, avdelningsansvarig delikatessen, receptet bakom vinsten.
Vad sticker ut?
– Vi jobbar mycket med alla ostar och köper mycket svenskt. Sedan gör vi även tillbehör, vi kokar egen marmelad och gör egen fröknäcke.
Så motiverar juryn:
”Årets vinnare har etablerat sig som en destination för kvalitetsost och erbjuder enastående service. Med ett brett och unikt sortiment, som sträcker sig från exklusiva svenska ostar till internationella delikatesser, presenterar årets vinnare en ostavdelning i absolut toppklass. Genom ett dedikerat fokus på kundupplevelsen och ett engagerat team som drivs av passion för matglädje, innovation och
service, är butiken mycket mer än bara en plats som säljer ost.”
Artikeln är en del av vårt tema Dagligvarugalan.