Nya vägar ger e-handelspris
– Det är en fantastisk känsla. Det är så jävla härligt! Vi har sett fram emot det här. Det känns som ett bevis på så många saker, säger Rasmus Engqvist, produktionsledare e-handel.
Vad är det som ni gör så bra?
– Jag skulle säga tre saker. Nummer ett: dimensionera produktionen rätt efter kundernas efterfrågan. Två: fokusera på kärnaffären, vi ska sälja mat, inget annat. Nummer tre: kundfokus. Vad vill kunderna ha? Det ska vi leverera.
Ni har valt regionala hubbar, hur stor del spelar det in?
– Jättestor roll. Vi kan ju leverera ett helt annat sortiment, vi kan vara mycket mer lokala. Lägre kostnader för transporter och mer hållbara transporter.
Juryns motivering:
”Årets e-handlare tar nya vägar. Genom uppbyggnad av regionala hubbar kombinerar man fördelarna med dedikerat e-handelslager och plock i butik. En lösning för alternativa leveransval och miljövänliga initiativ för att kunna erbjuda hållbara emballagelösningar ger ett vinnande koncept.”
Artikeln är en del av vårt tema Dagligvarugalan.