23948sdkhjf

Ekoförsäljningen faller långsammare – handeln ökar kampanjtrycket

Försäljningen av ekologiska produkter i handeln fortsätter att falla, men takten har minskat. Efter flera års nedgång av ekokampanjer syns nu ett trendbrott, där särskilt en kedja utmärker sig.
Andelen ekologiska produkter som säljs i handeln har minskat varje år sedan rekordåret 2016, då toppnoteringen 7,2 procent uppnåddes.

Enligt en ny rapport om livsmedelsförsäljningen under 2023 från SCB, var ekoandelen under året nere på 5,4 procent.

Och minskningen fortsätter. Svenskt Ekoindex, som gör kvartalsvisa rapporter över den svenska ekof...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063