23948sdkhjf

Så påverkar emv konkurrensen i dagligvaruhandeln

Egna märkesvaror, emv, har en betydande inverkan på konkurrensen på dagligvarumarknaden. Men frågan är komplex, konstaterar forskarna Ulf Johansson och Jens Hultman i en ny rapport.
Rapporten är en de rapporter som Konkurrensverket publicerade i går, som ett led i den genomlysning av konkurrensens på dagligvarumarknaden som verket genomfört på uppdrag av regeringen.

Produktutveckling, sortimentsutveckling och prissättningsstrategier påverkas av företeelsen av emv, och kommer sannolikt även framöver vara en viktig del av dagli...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093