Coop testar självskanning med Swish
Jula var först inom detaljhandeln att testa självskanning med Swish. Nu blir Coop först inom dagligvaruhandeln.
Den 20 mars lanserade Swish sin nya självskanningstjänst och enligt Swish har intresset för betallösningen varit stort. Ett flertal handlare har anslutit sig under de senaste veckorna och Coop blir nu först att testa inom dagligvaruhandeln.
Försöket genomförs i Coops interna butik för de 500 anställda på huvudkontoret i Solna Business Park.
– Betalbranschen är under förändring, det gäller att vara på tårna och ständigt testa och utvärdera nya betalsätt för att göra kundupplevelsen ännu bättre. Vi på Coop tror att självskanning med Swish är en smidig lösning där vi ser styrkan i att samarbeta med en så välkänd och etablerad aktör som Swish. Det ska bli spännande att höra vad våra medarbetare tycker om detta, säger Vilma Reponen, produktägare Coop Sverige.
Swish förhoppning är att alla Coops kunder runt om i Sverige i framtiden ska kunna självskanna direkt i Swish-appen.
– Intresset för den här tjänsten har varit stort, och det faktum att en stor aktör som Coop väljer att testa känns otroligt roligt, säger Simon Nilsson, head of B2B på Swish.
Swish lanserades 2012 som ett samarbete mellan Sveriges största banker och har sedan dess blivit en av de största betalningslösningarna i Europa.