Coop med ny emv-sänkning under ”årets fattigaste veckor”
Coop fortsätter med sina kampanjer där man sänker priset på varor från sina egna varumärken Coop, Änglamark och Xtra. Både i augusti i fjol som i november några månader senare gjordes liknande kampanjer. Då gällde ett 60-tal varor, denna gång ett 70-tal.
Den nya prissänkningen gäller redan från i dag fram till den 28 januari och berör enligt Coop, så kallade vardagsfavoriter.
– Våra medlemmar kommer kunna ta del av flertalet användbara och goda basvaror anpassade efter dygnets samtliga måltider. För många är det rätt betungande veckor som stundar efter en period av att äntligen få ha unnat sig extra god mat och ledighet. Att pressa priserna på en del av vårt sortiment hoppas vi kan underlätta vardagen något, säger Marie Nygren, vd Coop Sverige.
Basvarorna i detta fall rör bland annat bröd, ost, mejeri och färskt protein, men även städ- och tvättprodukter.