Tjek: Varorna som flest letade extrapriser på
På grund av de stigande priserna har 2023 inneburit en ökad medvetenhet bland svenskar när det gäller att spara pengar och göra välgrundade inköpsbeslut, skriver Tjek i ett pressmeddelande.
Företatagets app har också fåt fler nedladdningar, fler sökningar samt högre aktivitet i appen.
Antalet nedladdningar av appen har ökat med hela 96 procent jämfört med året innan, och antalet gånger som appen har använts har ökat med 66 procent under samma period. Samtidigt har sökaktiviteten intensifierats med 144 procent.
Många sökningar har ökat med över 150 procent såsom toalettpapper (168 procent), lax (175 procent), ägg (163 procent) och köttfärs (176 procent).
Här är de varor som varit mest eftersökta i appen under året.
Plats | Produkt | Förändring mot förra året |
1 | Kaffe | 71% |
2 | Ägg | 163% |
3 | Ost | 139% |
4 | Smör | 131% |
5 | Toalettpapper | 168% |
6 | Lax | 175% |
7 | Kyckling | 136% |
8 | Nötfärs | 127% |
9 | Köttfärs | 176% |
10 | Läsk | 109% |
Under den första halvan av december har användandet av Ereklamblad-appen ökat ytterligare. Företaget noterar en ökning med 73 procent mot samma period förra året och samtidigt ökade sökaktiviteten med 143 procent.