Ett stadigt, trovärdigt och uppskattat varumärke har större möjlighet att ta sig igenom en kris på ett bra sätt över tid, än ett som redan har ett skamfilat rykte. Det svarar Anna-Karin Lingham, varumärkesexpert, på frågan om vad domen i Ica-härvan kan komma att innebära för kedjans varumärke.
För ett drygt år sedan landade Ica på en andraplats av...
Varumärkesexpert: Så kan Ica motverka negativa konsekvenser
Onsdagens dom i Ica-härvan där 16 av 18 åtalade dömdes skyldiga till olika typer av insiderbrott kan ha skadat Icas varumärke. Däremot kan det höga anseendet underlätta för matjätten att ta sig igenom en kris.
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration