23948sdkhjf

Eckerdal om smalare sortimenten: ”Varje förhandling ödesmättad”

Livsmedelsproducenterna får allt svårare att få igenom prishöjningar för att täcka sina högre kostnader, menar Livsmedelsföretagens chefsekonom Carl Eckerdal.
I Matpriskollens senaste rapport skriver vd Ulf Mazur att det sker stora sortimentsförändringar där ”stora kända artiklar slängs ut från butikerna, då kedjorna vägrar acceptera önskade prisökningar”. Livsmedelsföretagens chefsekonom, Carl Eckerdal, har fått signaler på en liknande tendens.

– Anekdotiskt har vi hört många företag som nämner att der...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094