SRB och Retail House går ihop – vill erbjuda helhetslösning
SRB Gruppen, som erbjuder butiksservicetjänster, och shopping marketingbyrån Retail House går samman. Avsikten är att tillsammans erbjuda en helhetslösning inom butiksmarknadsföring.
Ny vd för den sammanslagna företagsgruppen, SRB – Retail House, blir Ulf Lundén idag vd på SRB Butiksservice/SRB Gruppen. Retail Houses vd och grundare Martin Moström intar rollen som strategisk rådgivare och ansvarig för gruppens kunskapsutveckling.
– Detalj- och dagligvarubranschen är satt under hårt förändringstryck och vi ser att våra tjänster har en viktig roll att fylla i den processen. Därför tycker vi att det känns självklart att bygga vidare på vår vision att bli den ledande tjänsteleverantören inom shopper marketing i branschen, kommenterar Martin Moström.
– Nu när branschen står inför en konsolidering så skapar vi tillsammans med Retail House en företagsgrupp med en komplett helhetslösning inom butiksmarknadsföring, i Sverige och övriga Norden, tillägger säger Ulf Lundén.
Retail House omsatte förra året 30,2 miljoner kronor. SRB Gruppen omsatte i sin senast offentliga redovisning, för 2021, 57,3 miljoner. Tillsammans räknar bolagen med att nå över 100 miljoner kronor i omsättning under 2023.
SRB – Retail House kommer att ha cirka 35 personer på kontoret och en samlad fältkår runt om i Sverige på över 500 personer.