23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Svenskarna har tröttnat på halloween

Intresset för halloween sjunker och 60 procent av svenskarna köper inga speciella produkter i anslutning till halloween. Det visar en undersökning som Svensk Handel gjort.

Totalt 46 procent av handlarna anser att halloweens betydelse har minskat. Bara 9 procent tycker att den ökat.

– Handeln försöker alltid svara mot ett kundintresse. Det

är klart att det fanns en önskan om att halloween skulle bli en stor

högtid, säger Lars G Ohlsson, på Svensk Handel.

2009 uppgav 30 procent att de skulle lägga upp till 500 kronor på halloweenrelaterade produkter, i år har den siffran halverats.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|