23948sdkhjf

Kunderna ska gilla Willys mer

– Willys har talat till hjärnan, nu ska vi tala mer till kundernas hjärta. Det säger Thomas Kusoffsky, marknadsföringschef på Willys, som valt ny reklambyrå.

Axfoodägda lågpriskedjan Willys huvudbudskap i reklamen har alltid varit Sveriges billigaste matkasse.– Vi vet att kundernas plånböcker gillar oss. Nu vill vi att kunderna själva ska börja gilla oss mer, säger Thomas Kusoffsky.Prisargumenten är rationella, nu ska Willys försöka hitta mer emotionella budskap med hjälp av nya reklambyrån DDB Stockholm som ersätter Göteborgsbaserade byrån Valentin & Byhr som haft Willysuppdraget i nio år.Hur ska ni gå från rationella argument till emotionella argument?– Ja, det är utmaningen, säger Thomas Kusoffsky.Ni talar också om att utveckla Willys personlighet, vad innebär det?– Jag vill inte gå in på hur vi tänker där, men i grunden handlar det om att utveckla de relationer vi har med kunderna och få dem att bli mer lojala.Bättre relationer och ökad lojalitet med kunderna handlar i praktiken om att få kunderna att handla oftare och mer. Willys vill inte minst få upp snittköpet.Willys första kampanj med nya byrån DDB Stockholm blir årets julkampanj.Janne Pettersson

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125